Auta z silnikiem Diesla. Zredukowania w Lombardii  Moto

W 214 miastach i miasteczkach w Lombardii wchodzi po życie zakaz ruchu samochodów z silnikami napędzanymi paliwem diesel Euro 3. Będzie obowiązywał 12 godzin dziennie, od poniedziałku do piątku. Dotyczy kilkuset tysięcy aut; nie obejmuje pojazdów, jakimi podróżują 3 osoby.

To radykalne ograniczenie obrotu aut ze starszymi modelami silników, które będzie obowiązywać od 1 października, zostało wprowadzone przez lokalne władze w ramach walki z zanieczyszczeniem powietrza w rejonie Włoch, gdzie z roku kalendarzowego na rok sytuacja pogarsza się i coraz częściej przekraczane są dopuszczalne zasady.

Zgodnie z rozporządzeniem takimi samochodami nie można będzie jeździć w dzionki powszednie od godziny 7. 30 do 19. trzydziestu. To zaś oznacza, hdy w garażach i dzięki parkingach pozostanie 420 tysięcy aut osobowych, z czegoż ponad 32 tysiące w stolicy regionu – Mediolanie, oraz 160 tysięcy furgonów.

Nowa decyzja zablokuje, jak zauważa lokalna prasa, znacznie więcej samochodów aniżeli poprzednie rozporządzenia wydane za pośrednictwem władze regionalne w minionych latach w 570 gminach, a dotyczące jeszcze starszych aut.

Jazda bez dowodu rejestracyjnego i OC. Zmiany coraz bliżej

Trzy osoby

Z obecnego surowego zakazu wyłączone są samochody osobowe i ciężarowe, którymi będą jechać jakie możliwości najmniej trzy osoby. Ma to zachęcić do połączonego korzystania z nich przez większą liczbę pasażerów.

Przedstawiciel władz Lombardii ds. ruchu ulicznego Raffaele Cattaneo wyjaśnił, że nigdy odrzucić rozważano wprowadzenia całkowitej blokady. "Należy natomiast połączyć wymóg ochrony zdrowia i otoczenia z prawem do poruszania się" - dodał.

Z zakazu ruchu zwolniono także posiadaczy aut, którzy są lekarzami, weterynarzami, dawcami krwi, pacjentami wymagającymi hospitalizacji czy też pracują po hurtowniach.

Od stycznia stosowane będą kary zbytnio złamanie nowych przepisów w wysokości od 80 do 150 euro.

W październiku przyszłego roku zakaz pozostanie rozszerzony w gminach Lombardii na diesle napędzane paliwem Euro 4.

1 października w Niemczech

Początek nowego miesiąca będzie znaczący także dla kierowców przy Niemczech. Kanclerz Angela Merkel oświadczyła, że niemiecki rząd ogłosi 1 października własny kurs w sprawie zadania kryzysu wywołanego wprowadzaniem restrykcji wobec pojazdów samochodowych wraz z silnikami Diesla.

Jak powiedziała w Berlinie, jednym z tematów najbliższego posiedzenia komitetu koalicyjnego chadeckiego bloku CDU/CSU i współrządzącej Socjaldemokratycznej Partii Niemiec (SPD) będzie to, jak ma mieć wygląd przyszłość "w kwestii zakazów wjazdu samochodów dieslowskich".

"Poruszyliśmy kwestię modyfikowania (silników), w przyszły poniedziałek sfinalizujemy decyzje. Jak państwo wiecie, w sprawie tej odbyła się wczoraj także rozmowa z przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego" - dodała, mając w myśli swe spotkanie wraz z szefami niemieckich firm do samochodów w urzędzie kanclerskim przy niedzielę wieczorem.

Akcjonariusze żądają miliardowych odszkodowań od momentu Volkswagena

Zachęty dla właścicieli starszych aut

Należący do bawarskiej CSU niemiecki minister transportu Andreas Scheuer powiedział po tym zebraniu, że najwyższym priorytetem wydaje się odnowienie parku samochodowego, czyli zachęty finansowe dla posiadaczy starszych samochodów z silnikami wysokoprężnymi, by pozbywali się ich i nabywali nowe pojazdy.

Osobom użytkującym w celach zarobkowych ciężarowe diesle powinno się z kolei zapewnić wsparcie w dokonywaniu modyfikacji silników. SPD domaga się jednak nadal, żeby modyfikacje były obowiązkowe też w przypadku samochodów osobowych.

Na początku września sąd administracyjny w Wiesbaden nakazał władzom Frankfurtu morzem Menem wprowadzenie w przyszłym roku zakazu wjazdu do odwiedzenia miasta samochodów dieslowskich, które nie spełniają obecnych norm emisji spalin.

Wyrok ten wywarł także oddziaływanie na trwający od miesięcy wewnątrzkoalicyjny spór, skłaniając kanclerz Merkel do większej przychylności dla odrzucanej przez panią a wcześniej idei modyfikowania napędów. Przemysł ostrzega jednak, iż poprawki takie byłyby zbyt kosztowne i niosłyby ze sobą niedogodności techniczne.

Popularny

agencja Standard  Poor’s utrzymała rating Polski na szczeblu BBB plus
Agencja Standard Poor’s utrzymała rating Polski na szczeblu BBB plus

300 plus w nowej odsłonie. "Większa pewność co do jego ciągłego funkcjonowania" Rząd wycofał się z kontrowersyjnego pomysłu. Będzie odmienna propozycja Cztery śmigłowce zbytnio ponad 1, 6 miliarda. "Wzmocnią znacząco nasze…...

afera gruntowa w Getin Noble Banku
Afera gruntowa w Getin Noble Banku

"We wszystkich interesie jest to, aby biznes gruntowy rozkręcić ASAP (z ang. tuz soon as posible a mianowicie red. ) i liczę tu w szczególności w Waszą pomoc. Na co nie…...

adamczyk: liczymy w UE dzięki kompromis w sprawie pliku drogowego  Ze świata
Adamczyk: liczymy w UE dzięki kompromis w sprawie pliku drogowego Ze świata

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk rzekł dziennikarzom w Strasburgu, iż ma nadzieję, iż kraje Unii Europejskiej wypracują kompromis w sprawie nazywanego pakietu drogowego. Ocenił, że szanse w to są większe niż w przypadku…...

akcje Ciechu i GPW gubią po interwencji CBA
Akcje Ciechu i GPW gubią po interwencji CBA

W reakcji na działania Centralnego Biura podróży Antykorupcyjnego dotyczące nieprawidłowości obok prywatyzacji Ciechu, akcje tej spółki straciły w środę ponad 5 proc.. Chwilowo zanurkował również indeks WIG20 (grupujące największe spółki).…...