Droga S1 z Mysłowic do Bielska-Białej coraz bliżej, zlecenie GDDKiA

  • Szybciej na Pomorzu Zachodnim. Pierwsze samochody pojechały nowatorską trasą
  • Duży ruch po autosalonach. Te marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Wydaje się propozycja ministerstwa
  • GDDKiA zrywa umowy z Włochami. Mieli budować fragmenty A1 i S3
  • Surowe kary zbytnio cofanie licznika. Prezydent podpisał ustawę

Do 20 lipca katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czeka na propozycji opracowania tak zwanej myśli programowej dla budowy blisko 40 kilometrów trasy ekspresowej S1 między Mysłowicami jak i również Bielskiem-Białą w województwie śląskim.

Droga ekspresowa S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej ma połączyć istniejące świstki ekspresowej trasy z Cieszyna do Bielska-Białej (S52) jak i również istniejące odcinki S1 Bielska-Białej ku Zwardonia z S1 od Mysłowic w witrynę Dąbrowy Górniczej.

Tunel w Świnoujściu coraz bliżej. Kolejny ważny chód

Odcinek Kosztowy - Suchy Potok to również najdłuższy z czterech fragmentów ścieżki S1 przeznaczonych do adaptacji w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na okres 2014-2023 (z perspektywą do odwiedzenia 2025 roku). Zostanie poprowadzony nowym śladem między Mysłowicami a Bielskiem-Białą. Wraz wraz z nim mają powstać obwodnice Bierunia i Oświęcimia.

Cała inwestycja ma kosztować około 3, 5 miliarda złotych.

Decyzja środowiskowa

Koncepcja programowa tego przygotowywanego od lat przedsięwzięcia posiada wskazać główne założenia do rozwiązań projektowych i technologii budowy oraz określić dyrektywy dla projektu budowlanego. Jej autorzy będą mieli na tek krok 11 miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca koncepcji zostanie też później wspierał GDDKiA w przetargu na roboty budowlane, np. w odpowiedziach na pytania oferentów.

Drogę do ogłoszenia przetargu na koncepcję programową otworzyło podpisanie w marcu tego roku przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka programu tejże inwestycji.

Jednocześnie, wedle informacji rzecznika katowickiego wydziału GDDKiA Marka Prusaka, ciągle trwa procedura związana spośród odwołaniami od wydanej przy połowie ubiegłego roku woli środowiskowej.

Prawomocna rozstrzygnięcie środowiskowa m. in. definitywnie określi przebieg drogi. Po uwzględnianym w trwającej procedurze tzw. "wariancie E" liczący 39, 7 km oryginalny odcinek S1 niemal w całości pobiegnie przez teren województwa śląskiego. Do województwa małopolskiego ma dochodzić licząca mniej więcej 10-kilometrowa dwujezdniowa obwodnica Oświęcimia. W ramach inwestycji zaplanowano też osobną obwodnicę Bierunia o długości 4 km.

Wypracowany w następstwie protestów przeciw wcześniejszym propozycjom "wariant E" GDDKiA przedstawiała jako kompromis między wymaganiami środowiska górniczego, możliwościami fachowymi budowy dróg, a również możliwościami obejścia terenu byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau lub terenów Natury 2000.

Natężenie ruchu

Ułatwienia dla kierowców na A4. Highway zyskała nowy węzeł

Odcinek S1 z Mysłowic do odwiedzenia Bielska-Białej jest planowany w charakterze dwujezdniowa trasa o parametrach drogi ekspresowej. Jest pani potrzebna, ponieważ istniejąca kosztowna krajowa nr 1 za pośrednictwem Tychy, Pszczynę, Goczałkowice i Czechowice-Dziedzice nie wytrzymuje aktualnego natężenia ruchu. Problemem będą m. in. liczne skrzyżowania ze światłami. Korkuje się szczególnie odcinek od Pszczyny do Goczałkowic.

Obecny Program Budowy Dróg Rodzimych zakłada również budowę pozostałej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko (Pyrzowice) - Podwarpie (ok. 9, 5 km). Przebudowę do standardu drogi ekspresowej obecnej kolizyjnej dwujezdniowej "jedynki" od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej (7, 7 km) oraz budowę - także w nowym przebiegu obwodnicy Węgierskiej Górki - o długości 8, 5 kilometrów.

W grudniu ub. roku odcinki: Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, Mysłowice a mianowicie Bielsko-Biała i obejście Węgierskiej Górki zostały skierowane do odwiedzenia realizacji - podczas wizyty w Bielsku-Białej premier Beaty Szydło. Według ówczesnych zapowiedzi cała S1 w województwie śląskim ma być zdecydowana do 2022 roku.

Ekspresowa trasa S1 przy województwach śląskim i małopolskim przebiega od węzła z autostradą A1 w pobliżu katowickiego lotniska Pyrzowice do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Standard drogi ekspresowej ma obecnie na odcinkach Pyrzowice - Podwarpie (jedna jezdnia), Dąbrowa Górnicza - Tychy, a także Bielsko-Biała - Przybędza oraz Milówka a mianowicie Zwardoń.

Popularny

agencja Standard  Poor’s utrzymała rating Polski na szczeblu BBB plus
Agencja Standard Poor’s utrzymała rating Polski na szczeblu BBB plus

300 plus w nowej odsłonie. "Większa pewność co do jego ciągłego funkcjonowania" Rząd wycofał się z kontrowersyjnego pomysłu. Będzie odmienna propozycja Cztery śmigłowce zbytnio ponad 1, 6 miliarda. "Wzmocnią znacząco nasze…...

akcje Ciechu i GPW gubią po interwencji CBA
Akcje Ciechu i GPW gubią po interwencji CBA

W reakcji na działania Centralnego Biura podróży Antykorupcyjnego dotyczące nieprawidłowości obok prywatyzacji Ciechu, akcje tej spółki straciły w środę ponad 5 proc.. Chwilowo zanurkował również indeks WIG20 (grupujące największe spółki).…...

adamczyk: liczymy w UE dzięki kompromis w sprawie pliku drogowego  Ze świata
Adamczyk: liczymy w UE dzięki kompromis w sprawie pliku drogowego Ze świata

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk rzekł dziennikarzom w Strasburgu, iż ma nadzieję, iż kraje Unii Europejskiej wypracują kompromis w sprawie nazywanego pakietu drogowego. Ocenił, że szanse w to są większe niż w przypadku…...

afera gruntowa w Getin Noble Banku
Afera gruntowa w Getin Noble Banku

"We wszystkich interesie jest to, aby biznes gruntowy rozkręcić ASAP (z ang. tuz soon as posible a mianowicie red. ) i liczę tu w szczególności w Waszą pomoc. Na co nie…...