Elektroniczny pobór opłat na bramkach autostrady Katowice-Kraków

Od 20 lipca za przejazd płatnym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem będzie można zapłacić wykorzystując zainstalowane po samochodzie urządzenie elektroniczne. Od momentu czwartku urządzenia można obecnie wypożyczać za kaucją i doładowywać.

Jak przekazali w czwartek przedstawiciele kierującej autostradą spółki Stalexport Highway Małopolska (SAM) – to kolejne rozwiązanie mające usprawnić ruch na bramkach poboru opłat i kierowane do kierowców regularnie podróżującym naszym odcinkiem. Elektroniczny pobór strat to najnowocześniejszy i najlepszy sposób wnoszenia opłaty za przejazd autostradą – zaakcentowali.

Dziś otwarcie nowego odcinka A1. Zobacz, jak wygląda betonowa autostrada

Kilkadziesiąt pojazdów na minutę

Ruch na autostradzie A4 Katowice-Kraków stale rośnie – co minutę przez bramki przejeżdża kilkadziesiąt pojazdów. Przy okresach wzmożonego ruchu tworzą się korki, mimo realizowanego od kilku lat za pośrednictwem zarządcę drogi projektu powiększania przepustowości placów poboru strat.

W ostatnich czasach place te zostały poszerzone, an od początku tego roku zarządca uruchomił płatności kartą zbliżeniową pod kategorią KartA4 (poza gotówką realne jest również płacenie kartami bankowymi, flotowymi i paliwowymi, jak i również poprzez abonamenty).

Zapłata impulsami

Kolejne prywatne rozwiązanie SAM, pod kategorią A4Go, wykorzystuje elektroniczne urządzenia komunikujące się z antenami przy autostradowych bramkach. Każdorazowo, przy przejeździe przez bramkę w Balicach lub Brzęczkowicach z przedpłaconego konta konsumenta ściągany będzie jeden bodziec.

Od czwartku za pośrednictwem indywidualne konta w wortalu karta4go. pl (obsługującym także karty zbliżeniowe), a też w Punktach Obsługi Konsumenta przy placach poboru strat w Balicach i Brzęczkowicach można wypożyczać urządzenia (płacąc 50 zł kaucji) i kupować pakiety impulsów – z rabatem 15 proc. za przejazd.

Ministerstwo szuka pieniędzy na konstrukcję dróg. Przetargi według oryginalnej filozofii

Stop&go jak i również slow&go

Jak poinformowała Marta Dobrzańska z biura prasowego SAM, urządzenia A4Go będą działały przy wszystkich bramkach na placach poboru strat – początkowo w metodzie stop&go, a docelowo: slow&go. Oznacza to, że początkowo trzeba będzie zatrzymywać się przed szlabanem, zanim ściągnięty zostanie impuls i bramka się otworzy, a później ma wystarczać zwalnianie do odwiedzenia niewielkiej prędkości.

System A4Go jest rozwiązaniem osobistym wdrażanym przez spółkę OSOBIŚCIE. Nie będzie zatem zgodny z podobnie działającym układem viaToll (w przypadku aut osobowych obsługiwanym przez wyposażenia viaAuto), z którego dzięki własnych odcinkach płatnych autostrad korzysta Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Popularny

co należy zrobić przed pójściem spać?
Co należy zrobić przed pójściem spać?

Ostania rzecz, którą robisz przed pójściem spać ma istotny wpływ dzięki twój humor i poziom energii następnego dnia. Niejednokrotnie potrafi też wpłynąć dzięki jakoś i długość snu. Ludzie sukcesu pojmują…...

chiński juan staje się coraz to popularniejszy
Chiński juan staje się coraz to popularniejszy

Chińskie media informują o wtorkowej decyzji Europejskiego Agencji bankowej Centralnego, który pierwszy przy jednym spotkaniu w historii ulokował cząstka rezerw walutowych w juanie. Krok nazywany jest "postawieniem pieczęci aprobaty" dla…...

chiny - system ocen obywateli
Chiny - system ocen obywateli

Chiński rząd wdraża system oceniający wiarygodność swoich mieszkańcówrezydentów. Na ocenę składają się czynniki finansowe, społeczne, polityczne i prawne. Jeśli ktoś na czas nie opłaci grzywny lub spóźni się z ratą kredytu, ma możliwość…...

cichoń: Nie ma powodów do interwencji na rynku walutowym  Informacje
Cichoń: Nie ma powodów do interwencji na rynku walutowym Informacje

- Ministerstwo Finansów nadzoruje sytuację w dziedzinie walutowym. Aktualnie nie widzi powodów w celu obaw ani do interwencji, jeśli chodzi o złotego - powiedział na antenie TVN24 Biznes i Glob wiceminister…...